Забелязвам, че при студен мотор, се чува един метален звук все едно нещо не е добре стегнато. Изчезва някъде на 2-рата минута, но не отшумява, а директно изчезва. Все едно нещо се случва и шума изчезва. Чува се отпред от страната на шофьора, ама още не съм имал време да го търся от какво е. Някой да е забелязвал подобно нещо?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Нещо дрънчи при студен двигател Stelvio 2.0T 280HP
Collapse
X
-
Не е ли гаранционна? Да си търсят какво е...Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDm Q4 Lusso, Alfa 166 2.4 JTD 20V, Alfa 159 2.0 JTDm, Piaggio NRJ Power DT; EX: Alfa Romeo Giulietta MA; Alfa Romeo 166 JTD; Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v JTD; Alfa Romeo 156 2.4 jtd, Alfa 147 TS, Chrysler Grand Voyager 2.8
-
Колега, не мисля, че имаш някакъв проблем. Това е просто нормално за MultiAir 2.0 докато достигне температурата си на работа:
Most direct injection petrol cars start at higher idle around 1500 rpm form cold start. This is to compensate for combustion mixture being too lean with cold fuel presumably so fuelling injection is increased at start up and throttle opened more=more revs to increase air intake to match fuel quantity richer mix until optimum temperatures are reached. All of this takes around 30odd seconds when revs drop back to 750rpm normal idle. The whole process is programmed into the ECU. When engine is warm it starts at normal idle speed. As the cold start revs higher, the turbo spins a bit faster and either the wastegate chatters or the bearings rattle until oil is upto temperature and circulating in the turbo shaft optimally. This is why the 2.0s sound like a spitfire when cold started. Put your finger on the wastegate actuator rod and you can feel the vibration, push on it and you can hear the noise reduce slightly.
My old 2.2jts 159 used to rev higher on cold starts but without turbo it did not rattle like a spitfire. This is normal behaviour for the engine by design. Don't think the OPs problem has anything to do with this. I normally allow the engine revs to settle before driving off whenever I can that is. Also after spirited driving I let the engine idle for a few seconds to allow turbo to settle down especially for oil circulation, before shutting down. Well, that's my understanding of it anyway.
Sent from my iPhone using TapatalkAlfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super
Comment
-
Първоначално публикувано от DeX Покажи съобщениеЗабравих да пиша, ама точно това установих и аз. Като хвана рамото дето свързва гейта с актуатора, дрънчането спираСпира и само след 30-40 секунди
Кола за 80 бона и отгоре ....
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеМи дръж го тия секунди (в рамките на майтапа)
Кола за 80 бона и отгоре ....
Може ли да дадеш пример за кола с такъв тип двигател, която не издава подобен звук? Любопитен съм
Иначе ето как звучи моята кола сутрин като тръгвам за работа:
https://www.youtube.com/watch?v=kv8VMh1XAFg
Ето как звучат други подобни по технология двигатели:
https://www.youtube.com/watch?v=GH50gcc1HCg
Интересен коментар под видеото:
"I know this video is old and you sold the car, but I'm just saying for anyone that sees this in the future or is concerned about the sound. This sound is caused by the direct injection. Every single one of these engines sounds like that, nothing you can do about it. It's totally normal."
Та аз не виждам проблем в тоя звук.Last edited by Mirwais; d.m.y г., 11:36.Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super
Comment
-
Явно си е типично за моторите с директно впръскване, независимо от марката.
https://www.youtube.com/watch?v=i4judX-GYe0
Comment
-
Така е. Интересното е, че по много форуми има дискусии по тая тема и всички прибързват да обезценят стойността на продукта на базата на неща, които имат определено инженерно оправдание. Още по-интересното е, че правим корелация между някаква цена и някакъв звук. Преди години карах Нисан Алмера, бензиновият двигател на тая кола звучеше като по мед и масло, но всъщност беше доста капризен. Ако съдех по звука, щях да кажа, че колата струва 100К и нагоре...Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super
Comment
-
Не само че е типично за моторите със директно впръскване ами и е голям проблем за почти всички производители който правят автомобили със директно впръскване.Края на мотора е сигурен след не голям пробег.Това е особенно силно изразен проблем при Vag групата и ВМV.Колеги собственници на автомобили със директно впръскване не e лошо да прочетат за LSPI,проблемите който го пораждат и неизбежно до какво води.Във нета има доста информация по този проблем който го интиресува може да попрочете някой неща.АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162
Comment
Comment